Patrick Chappatte (născut în 1967 la Karachi, Pakistan) – cunoscut cu numele de artist Chappatte, este un cunoscut și apreciat caricaturist editorialist , libanezo-elvețian.Născut dintr-o mamă libaneză și tată elvețian,Patrick a fost crescut în Singapore și Elveția și în prezent locuiește la Los Angeles și Geneva.
La începutul carierei sale, Chappatte a fost ilustrator la revista ”The New York Times Book Review” și apoi a creat o bandă desenată pentru revista ”Newsweek International”, numită „Rob the Cybernaut”.
       Patrick a început să facă caricaturi pentru ”International Herald Tribune” în 2001 ,cel care din 2003 este deținut de ”The New York Times Company”. Lucrările sale au fost prezentate pe site-ul NYT, pe social media și în edițiile sale de tipărire internaționale, precum și pe site-urile NYT,în limbile chineză și spaniolă.
Caricaturile sale reflectă evenimente din actualitatea politică elvețiană și internațională, precum atacurile din 11 septembrie, ascensiunea Partidului Popular Elvețian și conflictul israeliano-palestinian.
       Chappatte a publicat ,de asemenea, în revista germană ”Der Spiegel”, precum și pentru ziarele elvețiene ”Le Temps” și ”Neue Zürcher Zeitung” (ediția de duminică). În Franța, a contribuit cu caricaturi la magazinul umoristic ”Le Canard Enchaîné”.
Patrick este un pionier al jurnalismului grafic ( sau jurnalismului de benzi desenate) și a dezvoltat proiecte de colaborare care promovează caricatura ca instrument de dialog în întreaga lume.
      De-a lungul carierei sale, Chappatte a promovat jurnalismul grafic în diferite publicații, pe web și la TV. Subiectele sale includ războiul din Gaza (2009), mahalalele din Nairobi (2010),sărăcia și violența din America Centrală (2012), K-pop-ul din Coreea de Sud (2013) și partea întunecată a fenomenului Silicon Valley (2019) cu referire la creşterea costului vieţii, aglomeraţia şi adâncirea inegalităţilor,
În 2016, cu ajutorul soției sale, jurnalista Anne-Frédérique Widmann, a creat ”Inside Death Row”, un serial de jurnalism grafic în cinci părți pentru ”The New York Times” – fiind prima dată când NYT a publicat această formă de jurnalism grafic.Această lucrare a provenit dintr-un proiect mai mare alcelor doi soți , menit să încurajeze o dezabatere largă despre pedeapsa capitală:concepută ca o expoziție de artă, menită să ilustreze realitatea din închisorile americane, „Windows on Death Row” a reunit lucrări ale caricaturiștilor editorialiști din SUA și lucrări ale deținuților morți în timpul detenției. Pentru acest proiect, cuplul a discutat cu peste 20 de prizonieri și a intervievat o duzină dintre aceștia în patru închisori de maximă securitate din țară. După vernisajul de la Los Angeles în 2015, expoziția a fost intinerantă în SUA timp de doi ani.
         Începând cu 2003, Chappatte a colaborat cu caricaturiștii editorialiști din țările aflate în conflict, cu scopul de a promova dialogul prin intermediul caricaturii. Aceste proiecte, numite “Crossed Pens” s-au concentrat pe Serbia, Coasta de Fildeș, Liban, Kenya și Guatemala.
        Chappatte a fost co-fondator, de asemenea,împreună cu celebrul caricaturist francez Plantu,al fundației „Cartooning for Peace” din Geneva, inspirată de Kofi Annan, care a fost președinte de onoare al organizației până la moartea sa în august 2018.
Fundația ”Cartooning for Peace” și Municipalitatea orașului Geneva au creat un premiu internațional al caricaturiștilor de presă acordat la fiecare doi ani cu ocazia Zilei Internaționale a Libertății Presei, pe 3 mai. Acest premiu recunoaște contribuția remarcabilă a caricaturiștilor de presă la drepturile omului, libertatea de exprimare și în favoarea toleranței și a păcii.
        În 2009, Chappatte a mers în sudul Libanului ,acolo unde oamenii încă se mai simțeau amenințați de spectrul războiului, creînd un film sub formă de benzi desenate, intitulat ” Death in the Field” (”Moartea în camp”). Acesta a fost lansat în 2011 sub forma unui documentar animat, fiind difuzat la televiziunea elvețiană și franceză .Filmul a participat la mai multe festivaluri de film documentar , câștigând un premiu în Australia.
Chappatte a declarat în presă că procesul de creare a documentarului a fost atât un efort personal, cât și unul profesional. „Am un tată elvețian și o mamă libaneză, așa că am vrut să înțeleg mai bine problemele cu care se confruntă oamenii din Liban, cu mult timp după ce lupta s-a oprit”, a spus el. „De asemenea, mi-am dorit să-mi folosesc meseria de caricaturist, experiența mea de jurnalist și sentimentul meu de satiră pentru a crea un nou tip de abordare care să vizualizeze conflictele uitate și o nouă tehnică pentru a dezvălui umanitatea din spatele poveștii.”
        Chappatte a primit de trei ori (2011, 2015 și 2018) premiul ”The Overseas Press Club of America’s Best Cartoon Award” – cunoscut anterior ca premiul ”Thomas Nast Award”- pentru munca sa din business-ul de presă pe plan internațional. El este singurul non-american care a câștigat acest important premiu.
În iunie 2019, la câteva săptămâni după ce a publicat o caricatură a caricaturistului portughez Antonio Moreira Antunes , în care apar Benjamin Netanyahu şi Donald Trump și care a provocat un imens scandal, fiind considerată anti-semită, directorul publicaţiei, A.G. Sulzberger a hotărât să lanseze o procedură disciplinară împotriva responsabilului ediţiei care a ales desenul, Patrick Chappatte.În urma polemicii provocatede această caricatură, NYT a decis să nu mai publice caricaturi politice în ediţia sa internaţională.
Colaborator de peste 20 de ani al cotidianului,artistul şi-a exprimat regretul faţă de faptul că ”toţi aceşti ani de muncă rămân neîmpliniţi, din cauza unui singur desen, care nu este al meu şi care n-ar fi trebuit să fie publicat vreodată în cel mai bun ziar din lume”…
Responsabilul rubricii editoriale de la ”New York Times”,James Bennet, a anunţat pe Twitter că ziarul doreşte să continue să coopereze în viitor cu Patrick Chappatte , în alte formate.
De menționat că faimosul caricaturist a fost prezent cu lucrări,pentru prima dată la București ,în martie 2019 , la Salonul de Umor Francofon, alături de caricaturiști din  Argentina, Republica Cehă, Egipt, Elveția, Franța, Liban, Romania, Slovenia, Ungaria, Uruguay și din  Wallonia  Brussels.