EMIL-FLORIAN  MIHĂILESCU

Data nașterii: 31 apriie 1969.

Studii : Universitatea Națională de Arte Bucureşti, Facultatea de Arte Decorative şi Design, Secţia Artă Murală, promoţia 1997, clasa prof. Ion Grigore.

 Activitate profesională: Membru titular al Uniunii Artiştilor Plastici din România, secţia Artă Plastică şi Religioasă, Filiala Brăila, începând cu anul 1998. Vicepreședinte al Asociației Filialei de Artă Plastică Religioasă și Restaurare a U.A.P. din România începând cu anul 2014.

Participări expoziționale: “Saloanele Moldovei”– Bacău-Chișinău– 1999, 2000, 2004, 2005, 2009, 2011, 2012, 2014. Bienala “Lascăr Vorel” – Piatra–Neamţ – 2001,2003,2005,2009, 2011. Bienala “Ioan Andeescu” – Buzău – 2000,2004,2006,2008,2010 2012, 2014. Bienala Internațională de Plastică Mică Arad – 2014. Festivalul “Dunau Fest” – Galaţi 2001. Saloanele Municipale de Toamnă–Bucureşti – Secţia Artă Sacră Expoziţia de Artă Religioasă – Muzeul Municipiului Bucureşti. Proiectul “Triunghiul” – Galaţi 2010. Proiectul “Triunghiul” – Brăila 2012. Salonul Naţional de Artă -“500 pentru România” – Vâlcea 2011. Salonul Naţional de Desen – Galați 2011. Lucrări murale : Icoane de altar, 12 Sf.Apostoli, tehnica mozaic ceramic colorat- Unitatea de Antiaeriană Ghencea. Compoziţii decorative în tehnica “al secco” – Unitatea se antiaeriană Cernica. Icoanele praznicare pentru paraclisul Mănăstirii Snagov. Pictura murală şi tâmpla Mănăstirii “Izvorul Tamăduirii” loc. Petrova, jud. Maramureş. Pictura murală (începută) şi tâmpla Schitului Sf.Cuv.Parascheva loc. Strâmtura, jud.Maramureş.

Premii : Premiul Juriului pentru grafică – Bienala “Lascăr Vorel”- Piatra Neamţ – 2001.

Activitate didactică : Profesor I, gradul I, Liceul de Arte Plastice “N.Tonitza” – București catedra de arte vizuale, secţia Arte Monumentale.

Lucrări în colecţii : Patrimoniale şi particulare din țară şi străinătate. Tabere de creaţie : Tuşnad – 2001, 2002, 2005.

”Lucrările lui Florian Mihăilescu, printre care peisajele sau compoziţiile abstracte, înregistrează fidel stările emoţionale, tot astfel cum un seismograf înregistrează mişcările pământului. În spatele spontaneităţii, a dezinvolturii şi siguranţei gestului sunt înmagazinate ore de observaţie nemijlocită asupra fenomenelor naturii, urmate de lungi perioade de decantare a impresiilor astfel încât, atunci când le pictează ele se dezlănţuie asemenea unei vijelii colorate. Mişcarea materiei cromatice şi efectele de lumină sunt pentru Florian Mihăilescu vehicole ale viziunilor interioare.”

                                muzeograf Maria Stoica